30.6.09

Za Gordonem a Entropou

čtvereček kolečko křížek - DOX - centrum současného umění v Praze, nám v této chvíli představuje dílo skotského umělce Douglase Gordona a, někým opovrhovanou, někým obdivovanou, Entropu Davida Černého.


Gordonova videa se mi hodně líbila, je tu například Hitchcockův film zpomalený tak, že dohromady trvá 24 hodin a vedle něj zrcadlově převrácený běží stejný film pozpátku - Dvacetičtyřhodinové Psycho. Citace Hitchcocka se tu objevuje vícekrát. Mě osobně se nejvíce líbilo video se slonem, to samé běželo na dvou plátnech a dvou televizí - Hra na mrtvého; v reálném čase.
Ti co znají Mogwai by mohlo zajímat, že je autorem dokumentu Zidane, portrét 21. století, ke kterému složili hudbu právě Mogwai.


Nešli jsem se cíleně kouknout na Entropu, ale když už jsme měli tu příležitost... Co mě zarazilo na Entropě nejvíce? Její vellikost, v televizi působí mnohem skromněji. Dalším prvkem, který v televizi nebyl vidět nebo spíše slyšet byl zvuk jednotlivých států, například ze Skotska se ozýval zvuk dud. Některé nápady ztvárnění států mě přijdou vtipné, ale chápu, že někoho to může naopak hodně nasrat...

Pokud budete někdy v Praze 7, neváhejte do tohoto centra současného umění zajít, ať už na nějakou výstavu nebo se jen kouknout na krásné výstavní prostory.

fotky jsou ze stránek doxu

0 Comments:

Okomentovat

<< Home